jméno: | ..... | RUDLA |
tovární značka: | ..... | VOLKSWAGEN TAIGO |
rok výroby: | ..... | 2022 |
nástup do služby: | ..... | 13. ledna 2025 |
poslední rozloučení: | ..... | zatím k němu nedošlo |
Charakteristika:
- tentokrát jsme se namísto do Kolína nad Rýnem v Severním Porýní-Vestfálsku obrátili do dolnosaského Wolfsburgu a ten pokrok byl za těch pár let nepřehlédnutelný
- k dosažení stále vyšší účinnosti motoru už nestačí důmyslně tvarovaný spalovací prostor, komplikovaný způsob rozstřikování paliva, dvojnásobný počet sacích i výfukových ventilů, jejich proměnné časování nebo zapalovací svíčky s více jiskřišti, ale je třeba jít ještě mnohem a mnohem dál, a proto už je turbodmychadlo samozřejmou součástí i zážehových agregátů a zatím nejnověji se podle aktuálního zatížení mění dokonce i zdvihový objem
- auto už se neodemyká a nezamyká klíčem ani dálkovým ovládáním, ale jednoduše se vezme za kliku a otevřou či zavřou se dveře nebo kufr, při čekání na křižovatkách už zloději nekradou věci ze zadních sedadel, protože se všechno po rozjezdu pozamyká, spousta ovládacích prvků slouží vlastně jen k tomu, abyste je před první jízdou nastavili podle svých zvyklostí, světla už ví, kdy mají svítit denním svícením, kdy tlumeně, kdy do dálky a kdy přisvítit do zatáčky, stěrače stírají podle hustoty deště a směru jízdy buď vepředu nebo i vzadu a klimatizace buď topí nebo chladí
- namísto přístrojové desky je virtuální kokpit a záleží na každém, které údaje, na kterém místě a v jaké podobě chce mít zobrazené
- mobil, tablet, chytré hodinky, to všechno se připojuje a odpojuje bezdrátově a automaticky, lhostejno, máte-li je v ruce, někde po kapsách nebo zaskládané dole v kufru
- nepřetržitě jste informováni o řádném zavření všech dveří i kapoty, zapnutí bezpečnostních pásů na obsazených sedadlech, máte dokonalý přehled o veškerých provozních kapalinách, tlaku v jednotlivých pneumatikách, senzory hlídají dostatek místa při parkování, kamera co se děje za autem, další čidla sledují přední a boční odstup, jiné zase překážky ve vzdálenosti závislé na okamžité rychlosti, ale třeba i vodorovné dopravní značení, takže když pustíte volant, auto jede úplně samo uprostřed jízdního pruhu, podle potřeby točí volantem, ale i kriticky brzdí, pokud před sebou nemá dostatečně volnou cestu
- takže jen sedíte s rukama v klíně, nevěřícně zíráte před sebe a nejste schopni slova, což je ovšem velká škoda, protože celá řada z toho všeho se dá pohodlně ovládat hlasem.
zepředu
Olomouc - 2025
zezadu
Olomouc - 2025