jméno: | ..... | ČERNÝ BLESK |
tovární značka: | ..... | MERIDA TFS 900 D |
rok výroby: | ..... | 2009 |
nástup do služby: | ..... | 3. května 2010 |
poslední rozloučení: | ..... | zatím k němu nedošlo |
Opravdu jsem si myslel, že už to na svém letitém kole nějak dojezdím. Vždyť při šetrném užívání, pečlivé údržbě a pravidelné výměně nejvíce namáhaných součástí je jeho životnost takřka nekonečná. Zejména některé jeho díly, jako například sedlo z pět milimetrů tlusté kůže, se mi po šestatřiceti letech používání už jeví jako nezničitelné. I když jsem si před časem všiml, že se na něm místy odírá barva. Napomáhá tomu i nevídaná dostupnost náhradních dílů. Neznám žádný jiný výrobek, který by se z nich dal bez jakýchkoliv problémů ještě po tolika letech od zakoupení v každém (skutečném) obchodě tak snadno znovu poskládat. Jeho jediným nedostatkem tedy byla, je a vždycky bude určitá neohrabanost při jízdách v terénu, protože jak náboje, ráfky a pláště tak i převody jsou určeny zejména pro jízdu po cestách. A to začal být v průběhu času čím dál tím větší problém.
Módní vlna horských kol, která k nám vtrhla v devadesátých letech minulého století, mě sice ještě nezasáhla, ale s postupným vybavováním ostatních členů naší rodiny touto moderní technikou sílil i tlak na mě. Zprvu jsem velmi statečně odolával, ale po více než deseti letech se situace pomalu ale jistě stávala neudržitelnou, no a když se proti mně nedávno spojili už úplně všichni, tak jsem podlehl a svolil.
Volba druhu kola, stejně jako jeho značky, byla od samého počátku naprosto jasná. Závěrečné rozhodování o konkrétním modelu nejvíce ovlivnil náš Honza, ze kterého mezitím vyrost zdatný cyklista, a velmi výrazné slevy při výprodeji loňských modelů.
A tak jsem dne 3. května 2010 udělal něco, o čem jsem si ještě nedávno myslel, že bych to nikdy, ale opravdu nikdy, neudělal: Jel jsem si koupit nové kolo!
Dnes, pár dnů po ukončení jeho první sezóny v mých službách, musím přiznat, že ač jsem byl vždycky nekritickým obdivovatelem tradičních produktů rokycanského Favoritu a dlouhá léta jsem sám sebe utvrzoval v přesvědčení, že na jejich výrobcích už není dále co zlepšovat, byl jsem rázem zcela nemilosrdně konfrontován se skutečností, že i oblast jízdních kol prošla za těch pár desetiletí obrovským vývojem. Jsou to sice pořád "jenom“ kola, ale ... nakonec posuďte sami.
japonský plnokrevník ve vší parádě
Olomouc - 2010
high technology, design and ecology
Olomouc - 2010